wtorek, 6 marca 2012

Tort urodzinowy

Jak wspomniałam we wcześniejszym poście zostałam wkręcona przez znajomą do ozdobienia tortu na urodziny córki. Ponieważ w pracowni nie ma lodówki, więc tuż przed przyjazdem gości mąż pojechał po zamówiony tort do cukierni na Żelazną. Przywiózł 2,5 kg pysznego tortu śmietankowego. Tak wyglądał na początku.


Wcześniej w domu przygotowywałam ozdoby tortu z masy cukrowej. Dobrze, że córka już spała, bo często z moich ust padały niecenzuralne słowa. Pierwszy raz lepiłam coś z masy cukrowej i już wiem, dlaczego ozdobione nią torty tak drogo kosztują :). Namęczyłam się prawie całą noc, ale w końcu powstało 9 skrzatów z masy cukrowej. Największą frajdę miałam na końcu, kiedy zaczęłam mieszać ze sobą masy w różnych kolorach. Otrzymałam fajną "melanżową" masę cukrową. A oto jeden ze skrzatów w zbliżeniu:


Po dotarciu tortu na miejsce zabrałam się szybko za jego przystrajanie. W tym czasie dzieciaki szalały przy zdobieniu lampionów masą Fimo. A oto efekt końcowy (tortu oczywiście):



I widok ze świeczkami. Każda w innym kolorze i paląca się innym kolorem (czego to ludzie nie wymyślą :) ).


Na koniec chciałam Wam zareklamować cukiernię, w której zamówiłam tort. Cukiernia znajduje się na Żelaznej róg Krochmalnej. Jak to niestety często w Warszawie bywa budynek, w którym mieści się cukiernia to stara i zaniedbana kamienica, ale nie zwracajcie na nią uwagi. Warto przekroczyć próg bo w środku znajdziecie smaczne ciastka (ciasta), świetne pączki, pyszne francuskie ciasteczka, które same rozpływają się w ustach itd. Latem natomiast dodatkowo pojawia się chłodnia z lodami własnej roboty.
Mniam ........:) :) :) A na dodatek te wszystkie pyszności są robione według tradycyjnych receptur, bez użycia konserwantów. Polecam :)

6 komentarzy:

  1. Piękna dekoracja ;)
    A tam, z cukierni. Taka zdolniach jak Ty, powinna sama upiec. Przecież to łatwe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Goście zjedli skrzatki ? :) Z tortu dzieci zjadają najczęściej cukrowe figurki , resztą są średniozainterezowane , tortem zajadają się dorośli . :) HA ha , wiem jak się lepi z marcepanu . Mnie czeka za tydzień robienie pirackiego tortu , najważniejsze że jest pomysł . Super wszystko do siebie pasowało , ekstra :) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Skrzaty są super ;)
    a świeczki śmieszne... nie widziałam jeszcze takich ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. AgaB z wielką chęcią bym to zrobiła ale niestety nie mam ani możliwości ani czasu na pieczenie tortów :(

    Sparrow oczywiście goście zjedli skrzatki :) :)
    Od tego zaczęli zjadanie tortu. Trzymam kciuki w realizacji pomysłu na tort :) :)

    Art Shaker ciesze się, że tort się Tobie podoba. Zwłaszcza, że takie zdobienie robiłam pierwszy raz :) :)

    J świeczki można kupić na Allegro :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładne wyszły skrzaty, nic dziwnego, że dzieci zjadły je wszystkie :) Z lukru plastycznego można robić cuda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...