niedziela, 16 czerwca 2013

Ołtarz na Boże Ciało

Jako rodzice dzieci komunijnych dostaliśmy zadanie przygotowania jednego z ołtarzy na Boże Ciało. A ponieważ wcześniej poznano się na moich artystycznych umiejętnościach, zostałam poproszona o przygotowanie projektu i pomoc w zrealizowaniu takiego ołtarza. Umówiłam się z siostrą i jedną z mam na szperanie w zakamarkach kościoła w poszukiwaniu materiałów, które będzie można wykorzystać do projektu. Buszowanie okazało się owocne i inspirujące. Od razu mój umysł zaczął pracować na pełnych obrotach, a ponieważ spotkanie odbyło się tuż przed niedzielną mszą, cały projekt powstał ... na chusteczce w trakcie trwania mszy. A oto on:

Projekt ołtarza

W piwnicach kościoła znalazłam dwie bardzo wysokie białe amfory. Postanowiłam w nich zrobić kompozycje kwiatowe, które będą umieszczone po bokach ołtarza. W górnej części amfor umieściłam metalowe kwietniki, które stanowiły podstawkę dla bukietów kwiatów i bluszczu. Szkielet kompozycji stanowiły natomiast różne gałęzie. Ponieważ były za krótkie, napchaliśmy do środka kwietników pogniecione stare plakaty i dopiero wtedy umieściliśmy w nich gałęzie. 


Na gałęziach przymocowaliśmy kwiaty lilii umieszczone w specjalnych pojemnikach na cięte rośliny. Ale ponieważ te plastikowe pojemniki bardzo by szpeciły kompozycję, więc okleiłam je starymi nutami.






Nie były to jedyne kompozycje kwiatowe. Poniżej na zdjęciu widać kolejną.


W piwnicy kościoła znaleźliśmy duże koło obciągnięte niebieską tkaniną. Postanowiłam je wykorzystać jako tył ołtarza. We wnętrzu koła widziałam wizerunek Chrystusa Miłosiernego. Niestety okazało się, że w kościele takiego plakatu nie mają. Wykorzystałam więc swoje znajomości i w ciągu pół dnia wykonano dla mnie taki wizerunek, jaki potrzebowałam (i to w dodatku w formie banera). Na górze koła przywiązałam wykonaną przeze mnie ze starych nut rozetę z przyklejonym w jej środku aniołem.

Przyklejanie mocowania do rozety

Rozeta ze starych nut zawieszona na swoim miejscu

A tak wyglądał ołtarz w całej okazałości.

Gotowy ołtarz na Boże Ciało

Ołtarz z monstrancją

6 komentarzy:

  1. Jestem pełna podziwu dla INWENCJI.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważaj bo ksiądz zapamięta i będą Cię prosić o takie dzieło co roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co roku to nie będzie. W następnym roku ołtarz chyba znowu będą szykować rodzice dzieci komunijnych.

      Usuń
  3. brawo jest PIĘKNY !!!
    chyba masz szansę na etat w parafii
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na etat się piszę :) :) :) nie ma problemu. Będę szaleć artystycznie :) :) :). Coś innego, nowego i ciekawego :) :) :)

      Usuń
  4. Ale świetnie opisałaś jak ten ołtarz powstawał :) Jest świetny, ma tylko jedna wadę: będąc na mszy gapiłabym się na ozdobę ołtarza nie zwracając uwagi na księdza :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...